Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 7 ]
Autor Wiadomość
 Tytuł: Mercedes Sprinter CDI 2.2 2002rok moc
PostNapisane: 22 lipca 2008, 23:31 
Użytkownik CDIF/2
Nowicjusz

Dołączył(a): 3 marca 2007, 19:38
Posty: 37
Lokalizacja: RYCHTAL k.Kępna
witam. mam bardzo chorego sprintera cdi 2002rok, bez wypadkowy, 2.2 130KM, ostatnio bardzo mnie zawodzi tzn, na poczatku pokazywal blad:
p1470 obwod czujnika cisnienia doladowania, wiec wymienilem ten czujnik na nowy, pojezdzil na nim 2 miesiace i wysypalo sie turbo, po zalozeniu nowego turbo, okazalo sie ze znowu brakuje mu mocy tzn przez pare kilometrow jest ok a pozniej 3500obrotow na minute i koniec, muli,

teraz wykazalo nastepujace bledy:
p14070 obwod czujnika cisnienia doladowania
p2203 szyna danych can-komunikacja z modulem esp
p0500-czujnik predkosci pojazdu-usterka
p1187-obwod czujnika cisnienia w listwie cr
p1630 system kontroli dostepu das

po skasowaniu bledow zostaje tylko
p1470 obwod czujnika cisnienia doladowania

zabralem sie wiec za 2 miesieczny czujnik i wymienilem na kolejny nowy, okazuje sie ze dalej wyskakuje ten blad i traci moc po malym dystansie okolo 5km, tzn gdy jade 1,2,3 na wysokich obrotach powyzej 2800 to wtedy jest moc ale gdy tylko wbije 4bieg i obroty spadna w okolicach 2000 to wtedy po chwili traci moc i wyskakuje ten blad p1470, po wylaczeniu zaplonu i ponownym wlaczeniu w czasie jazdy nastepuje tak jakby reset bledow chociaz one dalej sa i sprintek odzyskuje moc i znowy 4 bieg 2000 obrotow i koniec, tak w kolko.
zauwazylem ze napiecie dochodzace do czujnika to na
brazowym kablu 14 volt z aku
a bialy kabel 3,5volt i sie nie zmienia
czujnik caly czas pracuje tak jakby na wysokich obrotach tzn na wyjsciu podaje cala moc powietrza zasysanego co powoduje otwarcie zaworu w turbinie, co dziwne gdy czujnik jest polaczony z przewodami prozniowymi wtedy przy dodaniu gazu lub jezdzie na wysokich obrotach bardzo sciska waz od intercoolera, a gdy polacze przewod pobierajacy powietrze z czujnika i przewod z turbiny tak ze caly czas zawor w turbinie jest otwarty to wtedy jest w porzadku i przy duzych obrotach waz od intercoolera do kolektora nie sciska sie i jest normalny. tak jakby turbo pracowalo w druga strone. ale i tak ciagle jest ta sama sytuacja ze przejedzie kilka km i traci moc, gdy czujnik jest podlaczony to bardzo sie nagrzewa az parzy. czy ktos moze mi udzielic jakis info na ten temat gdzie szukac usterki lub co zrobic, a moze schemacik jakis ktos ma? podejrzewam ze to typowa usterka w cdi. aha kabelki sa wszystkie w porzadku i podejrzewam ze to nie czujnik podcisnieniowy turbiny powoduje te objamy lecz jakis inny bardziew,bede wdzieczny za pomoc gdyz autko w tygodniu robi 5tys km i nie stygnie a przydalo by sie :P przeciez nie bede zmienial takiego cacka :mrgreen:


W górę
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mercedes Sprinter CDI 2.2 2002rok moc
PostNapisane: 23 lipca 2008, 20:07 
Użytkownik CDIF/2
Nowicjusz

Dołączył(a): 13 kwietnia 2008, 19:28
Posty: 42
Lokalizacja: Mińsk Maz.
Miałem problem kiedyś ze Sprinterem,ale w moim przypadku problem tkwił w zasilaniu.Brak ciągłości na białym przewodzie.Ale uciebie dziwne jest zasysanie przewodów,uważam że problem tkwi we filtrze powietrza,albo w przewodach.


W górę
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mercedes Sprinter CDI 2.2 2002rok moc
PostNapisane: 23 lipca 2008, 20:15 
Użytkownik CDIF/2
Forumowy Maniak

Dołączył(a): 11 czerwca 2008, 17:45
Posty: 2548
Lokalizacja: Straszydle \Rzeszów 608-044-741
jak się zawór tudbiny grzeje to coś z sterownikiem nie tak


W górę
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mercedes Sprinter CDI 2.2 2002rok moc
PostNapisane: 23 lipca 2008, 22:40 
Użytkownik CDIF/2
Nowicjusz

Dołączył(a): 3 marca 2007, 19:38
Posty: 37
Lokalizacja: RYCHTAL k.Kępna
filter paliwa i powietrza jest nowy swiezo zalozony :(


W górę
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mercedes Sprinter CDI 2.2 2002rok moc
PostNapisane: 23 lipca 2008, 22:43 
Użytkownik CDIF/2
Nowicjusz

Dołączył(a): 3 marca 2007, 19:38
Posty: 37
Lokalizacja: RYCHTAL k.Kępna
wszystkie filtry sa wymienione na nowe, wszystkie polaczenia od pompy prozniowej po serwo az po czujnik cisnienia doladowania turbiny sa szczelne. :(


W górę
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mercedes Sprinter CDI 2.2 2002rok moc
PostNapisane: 24 lipca 2008, 7:51 
Użytkownik CDIF/2
Forumowy Maniak

Dołączył(a): 11 czerwca 2008, 17:45
Posty: 2548
Lokalizacja: Straszydle \Rzeszów 608-044-741
sterownik masz do wymiany dzisiaj przyjeżdza taki sam


W górę
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Mercedes Sprinter CDI 2.2 2002rok moc
PostNapisane: 24 lipca 2008, 8:23 
Użytkownik CDIF/2
Forumowy Maniak

Dołączył(a): 18 maja 2007, 23:48
Posty: 2593
Lokalizacja: lubuskie/ Wschowa
mialem ostatnio taki przypadek w 2.7 CDI. wymiana sterownika pomogla

_________________
...........V...A...G..............


W górę
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Napisz wątekOdpowiedz Strona 1 z 1   [ Posty: 7 ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  


Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group

Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL